منتديات الابداع
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات مستور للابداع نحو ابداع عربي... افضل

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

*{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد

كاتب الموضوعرسالة
هتلر_mastour
Admin
هتلر_mastour

المساهمات : 187

*{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Empty
مُساهمةموضوع: *{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد   *{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد I_icon_minitimeالإثنين يناير 04, 2010 11:02 am

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
فى البدايه كلامى موجه لمعظم الاعضاء فيه فئه قليله جدا الكلام مش ليهم وهما هيعرفوا نفسهم من خلال قرائتهم للموضوع

بسم الله الرحمن الرحيم
فى البدايه سواء كنتى عضو او عضوه كبير او صغير تخين او رفيع *{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon
طالما وصلت ودخلت موضوعى دا لازم تعرف ان عندك مشكله والمشكله دى هيا اللى دخلتك موضوعى وهيا اللى دخلت المنتدى
وهيا اللى بتقعدك على النت الكميه دى من الوقت او مقعداك على النت على غير عادتك

-لا استنى متفكرش تطلع من الموضوع مش معنى انك طلعت من تبقى مشكلتك اتحلت كده *{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon
اقولك على حاجه سيبك من المشكله دى خالص متحاولش تحلها ارميها ورا ظهرك

-المهم خليك معايا انا*{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon او تسيب الموضوع او تروح كده ولا كده
خلى بالك انا شايفك جمله مقتبسه *{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon

-بص يا سيدى(متبصش عليا انا ) روح بص على النتيجه كده وشوف تاريخ النهرده وتعالى
النهارده كااااام
النهارده حتبدأ السنه الجديده

-ايه عاوز تبدأ السنه الجديده زى منت كده مفيش حاجه جديده
عاوز تبدا بنفس السلبيه مفيش حاجه متغيريه
خلاص نوقفلك الزمن عشان حضرتك معندكش جديد تعمله *{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon

اااااه مفيش حاجه فى دماغك دلوقتى طب ايه رأيك يبقى فيه*{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon
بص بقا

-روح هات ورقتين وقلم وتعالى
معلش روح هات ورقه ثالثه كمان *{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon فى الورقه الثالثه دى حضرتك حتكتب فيها انا حقعد النهرده ساعه لوحدى كده
عشان املىْ الورقتين التانيين عشان مش عاوز ابقى سلبى
وحدد انت ياعم الساعه دى شوفت انا ديمقراطى ازاى *{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon
-نيجى بقا للساعه اللى انت حددتها/اولا حتجيب الورقه الاول وترجع بخيالك كده بالزمن لورا من اول السنه اللى فاتت كده
وشوف نفسك كده اكتب فى الورقه دى كل غلطاتك السنه اللى فاتت شوف غلطت فى مين شوف عصيت ربنا فايه
لو مش فاكر كل حاجه اكتب غلطاتك الكبيره وطبعا حتكون فاكرها*{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon
ولو غلطاتك كثير اوى روح هات ورقه تانيه يا اخى متبقاش بخيل *{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon
حتسيب بقا مساحه كده بعد كل غلطه المساحه دى بقا حتكتب فى السنه الجديده حتصلح الغلط دا ازاى
حتروح تصالح صاحبك اللى زعلته ازاى حتبطل الحاجه اللى بتغضب ربنا ازاى حتصالح اهلك ازاى
وكل حاجه حتكتبها بخطواتك ولو حاجه متعود عليها حاول تصلحها تدريجيا يعنى لو متعود تكدب 50 كدبه فى الشهر
قول لا من اول السنه الجديده اول شهر حكدب 20 بس تانى شهر حكدب 5 بس
لحد ما تبطل خالص
ومتنساااااااااااااااش *{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon
كل حاجه هتحدد ليها مواعيد حتعملها فيها ولازم تعملها فى الوقت اللى انت حددته دا
عشان تنجح فيهم متقولش ان شاء الله وتقعد كده متعملش حاجه قول ان شاء الله حعمل فى خلال المده اللى انا حددتها دى واخلص اللى ورايا اعتبره مشروع يا اخى وانت بتعمل فيه

-نيجى بقا للورقه الثانيه /سعادتك حتكتب فيها احلام كده
لو انت عندك حلم محدد يبقى وفرت عليا كويس انك محدد *{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon
معندكش اى احلام خالص اخترع حلم جديد ااااااااااى حلم ييجى على بالك مفيش حاجه اسمها مستحيل
احلم انك تطير فى السما
ايوه متستغربش فيه غيرك حاول يعملها وفشل بس حاول
احلم انت انك تحاول زيه احلم انك انت اللى تنجح
مهو الناس دى مش احسن منك فى حاجه فيهم حاجه زياده عنك؟*{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon
حاول تستفيد من خبراتهم ومن محاولتهم وشوف هما غلطوا فى ايه الناس اللى حاولت قبلك دول

بعد لما حددت حلم او تخيلته حتسيب بردو مسافه كده وتكتب فيها ازاى هتحقق الحلم دا متكتبش حعمل واعمل واعمل
وانت قاعد كده او نايم مش بتعمل حاجه او مستنى حاجه معينه لما تحصل حعملها
مهو بستنى دلوقتى ولو استنيت حتستنى كتير اوى *{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon
لا انت دلوقتى عندك حلم الحلم دا مكون من خلطوات وعمل حتعمله عشان تنجح وتنبسط
ومشاكلك تتحل

حتعمل بقا زى الورقه الاول حتسيب مسافه بين كل حلم وتكتب فيها الخطوات اللى حتخلى حلمك دا ينجح
الحاجات اللى حتجيبها الحاجات اللى حتعملها الوقت اللى حتعمل فيه الحلم دا
انا مش عاوز الحلم دا يتحقق كله السنه دى انا عاوز على الاقل جزء صغير
من الاخر كده انا عاوزك تقتنع ان الحلم دا موجود وممكن يتعمل ويتحقق لو انت كنت شايف الحلم دا مستحيل
زى حلم الانسان الطاير دا *{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon
وزى ما قولتلك اتعلم من خبرات الاخرين لان كل فشل اكيد حياقبله نجاح
دا دورك انت بقا انك تنجح
-متبصش للظروف وتحط قدامك عراقيل وحواجز خياليه وتقول حتمنعنى لانها اصلا مش موجوده
انت اللى محقق وجودها عشان تعلقك عليها شماعه فشلك*{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon
الورقتين دول سعاتدك بقا حتشوف اكتر مكان فى البيت انت بتتواجد فيه وتعلقهم قدامك كد وتبقى علطول شايفهم
وتعلم علامه(صح)بعد كل خطوه حققتها وتحاول فى اخر السنه تاخد العلامه الكامله وتحقق كل حاجه
منت مش حينفع تقعد كده السنه دى زى اللى قبلها زى كل سنه *{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon
واطمن طالما عملت حاجه ربنا حيعطيك على قد عملك ومش حيضيع تعبك ده على الفاضى

لو لقيت نفسك اتاخرت فى خطوه او معرفتش تعملها اوعى تقطع الورقه وتقول خلاص كده
لا فكره تعمل خطوه اسهل بدالها او زود وقتك حاجات بسيطه
بس دا طبعا لو فعلا مقدرتش لو فعلا حاولت ومعرفتش
متقعدش كده مطنش ومتعملش حاجه وتقول انا معرفتش احقق الخطوه دى
اهم حاجه ان حلمك دا تكون شايفه واقع وحقيقه قدامك وانت حتعملها

لو لقيت نفسك ما اتسفادتش بكل الكلام دا يبقى انت من الفئه القليله اللى قولت عليهم
فى اول الموضوع

اخيرا حاول من من دلوقتى تحرص انك تبص لدينك شويه وتحاول تكسب من برده ومتخسرش لإاى حته
حاول هنا فى المنتدى تحط صوره شخصيه وتوقيع شخصى دينى مثلا كل اللى يشوفه ياخد حسنات
وانت كمان تاخد حسان زيه
احسن ما تخسر وتاخد سيئات من صور البنات اللى بتحطها او الاغانى اللى بتكتبها فى توقيعك
-فكر ديما تكسب ومتبصش خالص للخساره لان مجرد النظر ليها
دا فى حد ذاته خساره*{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon
معلش طولت عليكوا بس الكلام دا كان نفسى اقوله اوى *{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد Icon
يارب يكون موضوعى عجبكم او على الاقل عجب 1% منكوا
يارب يكون اقنع حد ويارب حد يعمل الكلام اللى بقوله دا
وربنا يوفقنا كلنا فى حياتنا يارب
تحياتى ليكم/برشلونى للابد
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
https://mastour.hooxs.com

*{{حـقـــق الحلم بنفسك نــعم انه عام الــمعـجـــزااااااااااااات}}*هام جدا تم تعديل اول رد
صفحة 1 من اصل 1